کد خبر : 208851
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 11:51

۴ مدل Attribution از Google Analytics و Google Ads حذف شدند

۴ مدل Attribution از Google Analytics و Google Ads حذف شدند

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و به نقل از دلانته اخیراً گوگل اعلام کرده است که ۴ مدل انتساب را که برای Google Analytics و Google Ads در دسترس بودند حذف کرده است. به زودی، تنها گزینه‌های موجود مدل اسناد مبتنی بر داده و مدل «آخرین کلیک» خواهند بود. درباره معنای

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و به نقل از دلانته اخیراً گوگل اعلام کرده است که ۴ مدل انتساب را که برای Google Analytics و Google Ads در دسترس بودند حذف کرده است. به زودی، تنها گزینه‌های موجود مدل اسناد مبتنی بر داده و مدل «آخرین کلیک» خواهند بود. درباره معنای آن برای شما و تبلیغاتتان و اینکه چرا گوگل این تغییر را ایجاد کرده است، بیشتر بدانید!

۴ مدل اضافی

از ماه مه ۲۰۲۳، این چهار مدل ارجاع دیگر برای Google Analytics یا Google Ads در دسترس نخواهند بود:

 

  • ابتدا کلیک کنید
  • خطی
  • زوال زمان
  • مبتنی بر موقعیت

 

چرا تغییر ایجاد کنیم؟

برخی از تبلیغ‌کنندگان از تصمیم Google شوکه و ناراضی بودند، اما بسیاری موافق بودند که این حرکت منطقی است.

ظاهراً مدل اسناد مبتنی بر داده (DDA) محبوب‌ترین مدل برای تبدیل‌های پیشنهادی خودکار است. چهار مدلی که قرار است به زودی حذف شوند، کمتر از ۳ درصد از تبدیل‌های وب گوگل را تشکیل می‌دهند.

 

بنابراین به نظر می رسد که حذف مدل های تقریباً هرگز استفاده نشده کار درستی است. با این حال، برخی از تبلیغ‌کنندگان خاطرنشان کردند که بدون آنها منابع ارزشمندی از بینش را از دست خواهند داد که به آنها در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند.

 

دیگران این نگرانی را مطرح می‌کنند که مدل DDA با دادن اعتبار بیشتر نسبت به سایر کانال‌های تبلیغاتی به تبلیغات گوگل کمک می‌کند. در عوض، گوگل بخش بزرگتری از کیک تبلیغاتی را دریافت خواهد کرد.

 

جدول زمانی

نگران نباشید، دسترسی به ۴ مدل اسناد در همه کانال‌ها را فوراً از دست نخواهید داد. گوگل یک جدول زمانی مشخص را اعلام کرد.

اول، ۴ مدل انتساب برای هر تبدیل جدید در دسترس نخواهد بود:

 

  • می ۲۰۲۳ – Google Analytics 4
  • ژوئن ۲۰۲۳ – تبلیغات گوگل
  • غروب کامل زمان فروپاشی، خطی، اولین کلیک و مدل‌های مبتنی بر موقعیت:

 

سپتامبر ۲۰۲۳ – Google Analytics 4 و Google Ads

پس از سپتامبر ۲۰۲۳، هر اقدام تبدیلی با استفاده از یکی از این ۴ مدل به طور خودکار به مدل اسناد مبتنی بر داده تغییر خواهد کرد. همچنین امکان تغییر دستی آن به مدل «آخرین کلیک» وجود خواهد داشت. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

طریقه نوشتن رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح